niedziela, 5 kwietnia 2015

Mazurek kajmakowy

Święta Wielkanocne bez Mazurka to nie święta :/
Kruche ciasto z masą kajmakową bajecznie ozdobione bakaliami
świetnie będzie przystrajać świąteczny stół a na pewno też będzie każdemu smakować.




Składniki:
  • 350 g mąki pszennej,
  • 100 g cukru pudru
  • 200 g masła lub margaryny,
  • 1 łyżka gęstej kwaśnej śmietany 18%
  • 2 żółtka
Mąkę przesiać, masło zetrzeć na tarce, dodać żółtka, cukier, śmietanę, wszystko zagnieść, owinąć folią. Wsadzić na godzinę do lodówki.
Blachę do tarty (lub blachę o wymiarach 35 x 25 cm) wysmarować masłem, wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasto rozwałkować, przenieść na blaszkę, dokładnie wylepić spód i wyrównać a boki zrobić tak jak w pizzy aby masa później nie uciekła.
Piec w temperaturze 200ºC przez około 20 minut (zależy od piekarnika), na jasnozłoty kolor. Ciasto jest płaskie, ale właśnie takie ma być!

Upieczone i wystudzone ciasto posmarować dżemem, ja dałam 
z ostrężyn, może być też z czerwonej porzeczki.

Masa:
  • 1 gotowej masy kajmakowej
  • 3/4 kostki masła
Masę kajmakową utrzeć z masłem, tak wyrobioną masą posmarować na dżem.
Posmarowane masą kajmakową ciasto udekorować bakaliami.
Mogą to być rodzynki, płatki migdałów, kandyzowana skórka pomarańczowa, orzechy, itp.
Napis zrobiłam sosem do lodów ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz